dearest.se
  Hem » Köpvillkor Mitt konto  |  Varukorg  |  Kassa   
Kategorier
* BUTIKSRENSNING *Accessoarer för mänArmband - metall & pärlorArmband - mocka & läderArmband - silver 925BarnsmyckenBerlockerFörvaringGlasögonkedjorHalsband - läder & mockaHalsband - metall & pärlorHalsband - silver 925KlockorKuddfodralMobilaccessoarerPrints/postersRingarSjalarVristlänkarVäskor - konstläderVäskor - skinnÖrhängen
Nyheter mer
Kuddfodral - grönt kaffeblad
Kuddfodral - grönt kaffeblad
269.00Kr
Sök
 
Information
Följ oss på Facebook
Köpvillkor
Kontakta oss
Köpvillkor

Köpvillkor

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Dearest bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Dearest har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.

2. Pris
I priserna ingår moms med 25% Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Dearest inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.

3. Frakt
Vi använder oss av posten för att leverera varorna hem till dig. Fraktkostnaden är 45 kr (inom Sveriges gränser) oavsett hur mycket du köper. Fraktkostnaden till Europa är 65 kr, maila om du vill beställa när du befinner dig utanför Sverige.

4. Betalningsvillkor

4.1 Postförskott
Avgiften för att betala mot postförskott är 80 kr. Du betalar när du hämtar ut paketet på ditt postutlämningsställe. För paket som inte löses ut förbehåller sig Dearest rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt och en hanteringskostnad på 350 kr.

4.2 Kortbetalning
Betala med VISA eller MasterCard via Payson. Payson samarbetar med Visa, MasterCard och internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Det går bra att välja förskottsbetalning om det inte fungerar att betala med kort. Hör av er om ni har problem så löser vi det.

4.3 Förskottsbetalning
Betala in pengarna direkt på ett konto som du får information om i kassan och få din beställning så snart pengarna är registrerade på bankkontot.

5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 2-5 arbetsdagar, beroende på arbetsbelastning, efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen levereras av Posten.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Meddela oss på mail info@dearest.se

9. Ångerrätt och öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte klippt metervara. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Dearest följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Varuillustrationer
Vi har gjort vårt bästa för att ge en rättvis bild av våra varor men vi vill ändå informera om att alla illustrationer endast är en fingervisning av varans utseende och att verkligheten kan skifta en aning. Tänk på att färgtoner kan skifta kraftigt från skärm till skärm. Force Majeur I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Fortsätt
Varukorg mer
är tom...
Storsäljare
01.Väska - multiplånbok svart
02.Glasögonkedja, senilsnöre - kulkedja
03.Glasögonkedja, senilsnöre - oljebrun
04.Glasögonkedja, senilsnöre - silver
05.Glasögonkedja, senilsnöre - stor & liten silver
06.Glasögonkedja, senilsnöre - grön kedja
Recensioner mer
Det finns inga recensioner.
Språk
Svenska
Valutor

Copyright © 2012 dearest.se - E-butik levererad av DistansData